AEG LAVAMAT 66800

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG LAVAMAT 66800 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Ina 23-02-2022

Voldoet Prima

Prima wasmachine . 12 jaar lang geen problemen gehad. Nu weer een AEG gekocht

Pluspunten

• prijs
  • betrouwbaarheid
  • 1600 toeren
  • lekker snel wassen

Minpunten

• voor ons huishouden net iets te kleine trommel

zwaal 19-10-2010
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 66800

Na net iets meer dan 3 jaar heeft onze 66800 het begeven. Oorzaak volgens de monteur: een defect deurslotje, dat kortsluiting gemaakt heeft en zo'n beetje alle electronica heeft doorgebrand. Hebben ze bij AEG ooit van zekeringen gehoord? Kosten van reparatie: ruim 450 euro, maar vanwege de jonge leeftijd van het apparaat hoeven we maar 250 te betalen. Da's nog meer dan de helft! En wie geeft de garantie dat zoiets niet nog een keer gebeurt? Voor ons geen AEG meer...

mrsmoeder 05-02-2010

--------- update review, 05-02-2010 ---------
We hebben deze machine 2 jaar en 3 maanden geleden gekocht.

Hoewel ik het korte wasprogramma wel heel lang vind duren, zijn we in het begin wel heel tevreden geweest.

Maar na geruime tijd begon hij vreselijk hard geluid te maken bij het centrifugeren. Het klonk als bonken.
Uiteindelijk is hij gaan piepen en hebben we er een monteur bij gehad.
Deze heeft de schokbrekers vervangen en was het "gepiep" verholpen. Maar na die reparatie bleken de lagers ook nog vervangen te worden.

Totale kosten: ruim 300 euro!

AEG geeft weinig service. Ze maken een berekening van de leeftijd en het aankoopbedrag zodat ze een prijsopgaaf kunnen geven hoeveel je maximaal betaald voor de reparatie.

Ik vind het heel vreemd dat aeg een klant voor zulke hoge kosten durft te laten staan wanneer een machine nèt buiten de garantie periode schade geeft.
En dan ook nog wanneer het om schade gaat die hij qua leeftijd helemaal niet zou mogen hebben.

---------- 1e review, 22-10-2007 ---------
Wij hebben deze machine aangeschaft na lang zoeken en reviews lezen. We vonden het moeilijk kiezen tussen een AEG of een Miele.

We hebben toch maar gekozen voor een AEG. Miele was voor ons te prijzig.

Ik ben er erg tevreden over. Hij was superschoon. Zelfs oude vlekken die mijn vorige wasmachine niet eruit kreeg zijn nu weg!
Ook is hij heel stil. Ik ben af en toe even wezen kijken of hij het nog wel deed. Ook het centrifugeren is erg stil. De machine staat op een stenen vloer.
Hij wandelt niet rond in de bijkeuken, zoals mijn oude machine het deed.

Ook de inhoud is erg makkelijk. Ik ben van een 5 kg naar een 6 kg gegaan. Dat scheelt aanzienlijk. Wij zijn een gezin met 3 kinderen en ik merk dat ik veel minder was dan anders. Ook doet de droger er aanzienlijk minder lang over omdat de was zo droog eruit komt. Wij hadden een 1400 toeren en deze AEG heeft een 1600 toeren. Het verschil merk ik heel duidelijk.

Dat je niet de tijd in kunt stellen om de wasmachine uit te stellen is geen probleem. Je kan er altijd een tijdklok tussen zetten.

Ik ben er erg enthousiast over en raad hem dus ook zeker anderen aan.

VW 30-09-2009
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 66800

3 jaar en 2 maanden geleden AEG 66800 gekocht en nu voor de 2e keer het verwarmingselement stuk! Geen garantie! Ik kan hen nu laten vervangen voor € 328...economisch total loss dus. Bovendien is het in 3 jaar dus 2 keer op dezelfde plek stukgegaan; wie zegt mij dat dit over een jaar weer niet het geval is?
Aan de reacties te zien ben ik overigens niet de enige.
Ik heb uitgebreid contact gehag met AEG, maar het enig waar men mee komt is dat ook 'hoogwaardige apparatuur' aan slijtage onderhevig is. Jaja, lekker AEG...
Nooit meer een AEG voor mij.

Marga Claasen 25-09-2009
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 66800

Voor mij ook nooit meer een AEG. Ik heb 2 jaar en 2 maanden geleden een AEG Lavamat 66800 gekocht en reeds in het eerste jaar een probleem gehad. Nu na 2 jaar en 2 maanden is een grote reparatie nodig. Mij was verteld dat AEG soms coulance heeft nadat de garantie-termijn heel kort verstreken was. Helaas was dit niet zo, ze konden mij €50.00 korting geven op een reparatie van bijna €300.00. Ik heb besloten om een nieuwe wasmachine te kopen en dit wordt zeker geen AEG.

Mw. Visser 28-01-2009
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 66800

Ook bij ons heeft deze wasmachine het nu na slechts 4 jaar begeven. We kunnen hem wel laten repareren maar dat kost ongeveer € 350 (!!!)
Na 1 jaar hadden we ook al problemen.
Hij maakte inderdaad veel herrie en deze wasmachine waste ook nooit echt goed schoon. De sportkleding bleef stinken wat we ook probeerden. Het gaat ons nu helaas een hoop geld kosten maar wij kopen een Miele daar hebben we meer vertrouwen in. Voor ons noooooooit meer een AEG en ik raad het verder ook iedereen af.

ingrid39 08-03-2008
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 66800

Na een verhuizing hebben wij deze machine gekocht. (Onze Miele hadden we in de onderhandelingen met de kopers achter gelaten in vorige huis.) AEG schijnt wat duurzaamheid onder Miele te zitten. Mooi niet dus! Net voorbij de garantie kwamen de problemen. Oordeel van de monteur na nog geen 4 jaar: Machine versleten: schakelmodule stuk,verwarmingssensor, defect, lagers versleten. Dat is nogal wat!!
(heeft krap 2000 wasuren gedraaid! Een Miele draait gemiddeld 10.000 wasuren)
Nooit meer AEG voor ons!

Jeroen1971m 07-09-2007
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 66800

Twaalf jaar lang een Siemens wasmachine en droger gehad die goed voldeden. Toen uiteindelijk deze AEG 66800 en een AEG droger aangeschaft. Droger voldoet prima en op zich wast de machine prima en is hij zeer stil. Behalve bij het centrifugeren... Heb er zelfs een monteur bijgehaald omdat ik dacht dat er iets aan de machine mankeerde. Wat een herrie en dat voor een nieuwe machine. M'n oude siemens was veel stiller. Volgens de monteur had het er mee te maken dat de machine op een houten vloer staat i.p.v. op beton. Alsof dat zo uitzonderlijk is..... Verder had het er volgens de monteur mee te maken dat de nieuwe machines lichter zijn als de machines van pakweg tien jaar geleden en dat ze zeker op een houten vloer, die toch minder stijf is dan een betonvloer, meer de neiging hebben om te gaan schudden. Nou als dat inderdaad zo is had het wel fatsoenlijk van AEG geweest als ze dat vantevoren hadden verteld. Dan had ik er bij de keuze voor een machine nog rekening mee kunnen houden. Overigens heeft de monteur er nog wel extra beugels in gemonteerd om de machine wat stugger te maken. Dat heeft wel iets geholpen.

JAvdM 29-06-2007
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 66800

Moesten ala minute een nieuwe wasmachine hebben, gekozen voor de AEG 66800. Op basis van de informatie folder van de winkel is onze keus op deze machine gevallen. Echter in de advertentie stonden zetfouten (bleek thuis)!! Deze machine heeft helemaal geen timer met uitstel start indicatie?! zoals in de folder stond. Ook is de machine erg luidruchtig bij het centrifugeren. Wij wassen meestal s'nachts i.v.m. nachtstroom, maar nu gaat onze nachtrust eraan! Voor het geld zeg ik ik hoop dat de machine lang meegaat, maar voor het gebruiksgemak en herrie hoop ik van NIET!!!!!

bazza1975 20-06-2007
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 66800

Na wat reviews te hebben gelezen en gezien hij hoog in de punten scoorde hadden we besloten dit model te kopen. Wat allereest opvalt is dat de korste was ontzettend lang duurt, echt heel erg overdreven lang. Ben bang dat de water rekening straksin een keer helemaal ophoog schiet. Wij hadden hiervoor ook een AEG, en wat oudere model.. wat hebben we spijt dat ie er niet meer is....maar die was echt veel en veel sneller klaar! En dan de herrie op het eind van de was, lijkt wel een vliegtuig, of dat hij binnenkort kapot gaat. Nee doe mij maar de oude terug.

mp334 05-06-2007
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 66800

Deze wasmachine een aantal weken in bezit en ben er zeer tevreden mee. De machine is muisstil ook als deze aan het centrifugeren is. Wat erg gemakkelijk is, is dat de tijd wordt aangeven hoe lang het programma nog duurt.

Joke Brouwer 14-10-2006
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 66800

Machine een aantal weken in bezit en zijn er zeer content mee. Het is onze
eerste voorlader met 1600 omw/min. De losse centrifuge is de deur uit gegaan.
De machine is muisstil ook tijdens het centrifugeren. ( staat op een betonnen
ondergrond) Wat zeer makkelijk is, dat de tijd wordt aangeven hoe lang het
programma nog duurt.

b&j 11-08-2005

heerlijk stille wasmachine

Stef2005 01-07-2005
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 66800

Helemaal perfect apparaat en fluisterstil, echt een aanrader!